Neřízené protlaky
Moderní a ekologická bezvýkopová technologie formou neřízeného pneumatického protlaku.
Principem pneumatického protlaku je roztlačovaní zeminy kolem zemní rakety (lidově nazývaná „krtek“). Zemní raketa je poháněna vzduchem z kompresoru a razí otvor skrze podloží. Po dokončení protlaku se raketa odpojí od vzduchové hadice. Protlak pneumatickou technologií se hodí pouze pro práci v hlinitém podloží. Neporadí si například s jílem nebo skálou – tam se uplatní protlačování vrtanou technologií. Průměr výsledného vrtu pneumatickým „krtkem“ je v rozmezí od 90 mm do 130 mm. Do vrtu se po dokončení instalují chráničky o průměru až 110 mm. Maximální délka protlaku závisí na konkrétních půdních podmínkách. Potřebujeme-li provést delší vrt, je nutné vykopat uprostřed trasy protlaku pokračovací pracovní jámu – v ní se vrt napojí. Startovací jáma pro pneumatickou technologii musí být minimálně o rozměrech alespoň 2,5 x 1 m, cílová dle potřeby – na podrobnostech se domluvíme během terénního průzkumu na místě práce. Speciálně do stísněných prostor (startovací jáma 1,3 x 1,6 m) disponujeme hydraulickým propichovacím zařízením PZ 65/PZ 200, který nám umožňuje vtáhnout chráničku až do 180 mm.
Podrobnosti
Bezvýkopové technologie jsou charakteristické žádnými nebo minimálními zásahy do komunikací a řádově nižšími náklady na uvedení do původního stavu, než je to u klasických výkopů. Přesné řízení směru vrtu umožňuje vyhýbat se známým i nečekaným překážkám pod povrchem a provádět směrově složité trasy. Provoz na komunikacích není přerušován, odpadá nutnost objížděk komunikací a život v bezprostředním okolí prováděných prací není nijak podstatně omezován. Nepříznivé vlivy na životní prostředí jsou vyloučeny.
Protlaky realizujeme rychle – zvládáme až 300 m denně.
Protlaky mohou mít délku od 8 m do 240 m a průměr vtahovaného potrubí od 32 mm do 500 mm.
Poloměr ohybu soutyčí činí 15 m až 55 m.
Úspěšné provedení řízených protlaků závisí na mnoha podmínkách daného případu.
Ty vaše konkrétní s vámi rádi posoudíme.
Výhody pneumatického protlaku
- Nízká cena
- Rychlost provedení
- Stačí malá startovací jáma
- Není třeba přístup k elektrickému rozvaděči (pohon kompresorem)
Nevýhody pneumatického protlaku
- nelze využít ve velmi měkkém a podmáčeném podloží